Pointer -,-


Hai, assalamualaikum. Hm harini, pada tengah hari yang agak mendung.. nana dapat tahu pointer. Huh sangat menyedihkan. Sangat mengecewakan. But nana terpkasa rahsiakannya. Sebab.... sebab... malu aaaa!! Hm nana terpaksa rahsiakan pointer nana daripada ibunda yang tercinta. Hm tunggu surat jelah okay ma? Nana tak sanggup nak bagitahu sekarang. Hm walaupun naik pointer kali ni, tapi still rendah. Yang boleh nana bagitau just 3.0 and above jee. Tapi rendah laaaaa. Nak nangis tahu tak nangissss!! Stress. Yeah, kalau ma tahu pointer nana, mesti dia akan cakap "Kalau macam tu hang sama jelaa dengan budak sekolah biasa, baik sekolah belakang rumah jee." Maaaa, ma kena faham. Mrsm punya cara lain. Time form 1 pun dah belajar form 3 punya. See ma? Tapi ma tak faham. Nana bukan nak salahkan ma, tapi nana rasa kecewa sebab ma kata macam tu. Nana tahu nana banyak main. Nana ni banyak menyusahkan family jee. Nana stress dok sana. Nana tak suka dok sana. Sebab tu nana tak ada semangat nak belajar. Even dah nak setahun dok sana tapi nana still tak boleh nak sesuaikan diri nana kat situ. Nana tak tahu sebab apa. Nana tertekan dok sana. Banyak masalah. Sebab tu nana tak boleh nak fokus study. Tapi ma tak tahu semua tu, sebab nana rahsiakan. Nana tahu kalau nana bagitahu pun, ma takkan cakap apa, ma akan kata sabar sabar sabar dan sabar. Nana dah cukup sabar dah maaa. Nana nak nangis bila fikir nasib nana kat sana. Nana benci dok sana. Nana sanggup sekolah belakang rumah maaaa, asalkan nana selesa. Dekat sana nana tak selesa. Bukan tak selesa dengan tempat. Tapi nana tak selesa dengan orang orang yg ada kat sana. Kebanyakannya suka pentingkan diri sendiri. Langsung tak ambil peduli perasaan orang lain. Tapi nana sabar, sebab ma suruh sabar kan? Huh sakit hati ni maa, kalau ma atau korang dekat tempat nana, ma akan rasa apa yg nana rasa. Sakit maa, perit nana rasa. Setiap hari air mata ni mengalir. Dah naik kering dah. Hmm apa pun, nana janji dengan ma, yang nana akan study molek lepas ni. Nana taknak kecewakan ma dah. Nana janji!! Nana akan usaha sedaya upaya. Hm hidup ni kita tak boleh pandang ke belakang kan? Kena fikir apa yang ada dekat depan kan? So, nana akan lupakan semua tangisan nana. Nana akan jadi seseorang yang akan membanggakan, yang boleh buat mama happy, InsyaAllah. Nana cuma perlukan nasihat, dorongan dan galakan dari orang orang kat sekeliling nana jee. Tapi, kalau tak ada...... memang susahlah kan, hmm dia pun dah taknak tolong nana. Mesti sebab nana ni degilkan? Hm. Dia nak tgk nana usaha sendiri. Dia nak tengok nana berjaya time selaras 1 next year. Huh aku akan buktikan kat kau! Jangan pandang rendah kat aku -,- aku tak sukaaaaaa!! Aku perlukan nasihat daripada kau, setiap hari kalau boleh. Tapi, kau mesti taknak kan? Hm nak buat macam mana. Tapi, aku harap sangat kau boleh tolong aku. Aku harap kau faham yang ni untuk kau! Yes, aku memang tak boleh nak harapkan kau sangat. Aku kena buat sendiri. Aku tak boleh terlalu bergantung kat orang kan. Susah jugakkan nanti. Hm *lap air mata* Assalamualaikum.